ÁSZF
- Offi Ház
- ÁSZF
Offi ház Eger
Általános Szerződési Feltételek
- A Szolgáltató adatai
- Általános szabályok
- Szerződő fél
- A Szerződés létrejötte, a foglalás módja, módosítása, értesítési kötelezettség
- Árak
- Családi kedvezmények
- Fizetés módja, garancia
- A szolgáltatás igénybevételének módja és feltételei
- Háziállatok
- A szerződés teljesítésének visszautasítása, a szolgáltatási kötelezettség megszűnése
- Lemondási feltételek
- Elhelyezési garancia
- A vendég betegsége, halála
- A Szerződő fél jogai
- A Szerződő fél kötelezettségei
- A Szerződő fél kártérítési felelőssége
- A Szolgáltató kötelezettsége
- A Szolgáltató kártérítési felelőssége
- Vis major
- A felek jogviszonyában alkalmazandó jog, eljáró bíróság
1. A Szolgáltató adatai
Név: Goldener Löwe Hotel és Gasztronómiai Kft. (Offi Ház Eger)
Cím: 3300 Eger, Dobó tér 5.
Telefonszám: +36 36 311 005
Web: www.offihaz.hu
E-mail: offihaz@offihaz.hu
2. Általános szabályok
2.1. Jelen „Általános Szerződési Feltételek” szabályozzák a Szolgáltató szálláshelyének, és szolgáltatásainak igénybevételét.
2.2. Speciális, egyedi feltételek nem képezik részét a közölt Általános Szerződési Feltételeknek, de nem zárják ki a külön megállapodások megkötését utazásközvetítőkkel, szervezőkkel esetenként más és más, az üzlet típusának megfelelő kondíciókkal.
3. Szerződő fél
3.1. A Szolgáltató által nyújtott szolgáltatásokat a Vendég veszi igénybe.
3.2. Amennyiben a szolgáltatásokra vonatkozó megrendelést a Vendég közvetlenül adja le a Szolgáltatónak, úgy a Vendég a Szerződő fél. A Szolgáltató és a Vendég együttesen – a feltételek teljesülése esetén – szerződéses felekké válnak (továbbiakban Felek).
3.3. Amennyiben a szolgáltatásokra vonatkozó megrendelést a Vendég megbízásából egy harmadik személy (továbbiakban Közvetítő) adja le a Szolgáltatónak, az együttműködés feltételeit a Szolgáltató és a Közvetítő között megkötött szerződés szabályozza. Ebben az esetben a Szolgáltató nem köteles vizsgálni, hogy a harmadik személy jogszerűen képviseli-e a Vendéget.
4. A Szerződés létrejötte, a foglalás módja, módosítása, értesítési kötelezettség
4.1. A Vendég szóban, vagy írásban megküldött ajánlatkérésére a Szolgáltató ajánlatot küld. Az ajánlat elküldésétől Szolgáltató nyilatkozik, hogy ajánlatát meddig tartja fenn, az időpont lejártát követően a Szolgáltató ajánlati kötöttsége megszűnik.
4.2. A Szerződés a Vendég írásban vagy szóban leadott foglalásának a Szolgáltató általi írásban megküldött visszaigazolásával jön létre, és így írásban megkötött Szerződésnek minősül. Szóban leadott foglalás, megállapodás, módosítás, vagy annak a Szolgáltató általi szóbeli visszaigazolása nem tekinthető szerződésnek.
4.3. A Szerződés automatikusan létrejön a Szolgáltató felületén (www.offihaz.hu) történő online foglalási rendszer használatával. A Vendég, online foglalása leadásakor nyilatkozik arról, hogy a foglalás elküldésével egyidőben elfogadja a Szolgáltató ÁSZF-jében foglaltakat.
4.4. A szállás-szolgáltatás igénybevételéről szóló Szerződés meghatározott időtartamra szól.
4.4.1. Ha a Vendég a meghatározott időtartam lejárta előtt véglegesen elhagyja a szobát, a Szolgáltató jogosult a Szerződésben kikötött szolgáltatás teljes ellenértékére, amennyiben Felek ettől eltérően nem állapodnak meg. A lejárati idő előtt megüresedett szobát a Szolgáltató jogosult újra értékesíteni.
4.4.2. A szállás-szolgáltatás igénybevételének Vendég által kezdeményezett meghosszabbításához a Szolgáltató előzetes hozzájárulása szükséges. Ebben az esetben a Szolgáltató kikötheti a már teljesített szolgáltatás díjának megtérítését.
4.5. A Szerződés módosításához és/vagy kiegészítéséhez a Felek által aláírt írásbeli megállapodás szükséges.
5. Árak
5.1. A szálloda szobaárai a szállodai szobában, a szálloda Recepción, vagy a www.offihaz.hu weboldalon kerülnek kifüggesztésre/bemutatásra. Egyéb szolgáltatások árlistái szintén a www.offihaz.hu weboldalon, illetve a recepicón is kifüggesztésre kerülnek.
5.2. A Szolgáltató a meghirdetett árait előzetes bejelentés nélkül szabadon változtathatja.
5.3. Az árak közlésekor a Szolgáltató minden esetbe az Általános Forgalmi Adóval (ÁFA) terhelt árat közli, azonban az Idegenforgalmi Adó (IFA) külön értendő és fizetendő. A Szolgáltató a hatályos adó- törvény (ÁFA, IFA) módosulása miatti többletterheket, előzetes értesítés mellett, áthárítja a Szerződő félre.
5.4. Aktuális kedvezmények, akciók, csomagajánlatok, szolgáltatások és egyéb ajánlatok a www.offihaz.hu lapon kerülnek meghirdetésre.
6. Családi és egyéb kedvezmények
6.1. A Szolgáltató a mindenkor aktuális családi vagy egyéb kedvezményeket az 5.4 pontban megjelölt honlapján ismerteti, teszi közzé.
7. Fizetés módja
7.1. A Szolgáltató a Szerződő fél részére nyújtott szolgáltatásainak ellenértékére legkésőbb az igénybevételt követően, a szállodából történő távozást megelőzően tart igényt, de egyedi megállapodás keretében adhat lehetőséget utólagos fizetésre is. A Szolgáltató jogosult az általa nyújtott szolgáltatások esetében részszámlát is kiállítani.
7.2. A Szolgáltató a szolgáltatás Szerződés szerinti igénybevételének, és az ellenérték kiegyenlítésének biztosítékaként a) kérhet hitelkártya garanciát, amelynek során a megrendelt és visszaigazolt szolgáltatás ellenértéke a hitelkártya alapján a vendég bankszámláján zárolásra kerül, b) a Szolgáltató igényelhet előleget a megrendelt szolgáltatások egy részére vagy annak teljes egészére.
7.3. A Szerződő fél számláját kiegyenlítheti HUF-ban, és/vagy
a) EURO-ban. Az átszámítás, illetve számlázás ebben az esetben a Magyar Nemzeti Bank a Vendég érkezési napján érvényes hivatalos devizaárfolyamán történik. A Szolgáltató fenntartja azonban magának a jogot, hogy az EURO átszámítást előre rögzített árfolyamon végezze. Ennek értékéről a Szolgáltató tájékoztatást nyújt.
b) a Szolgáltató elfogad készpénzkímélő fizetési eszközöket (hitelkártya, SZÉP kártya továbbá külön szerződés alapján; kupon, voucher, stb.), melyek mindenkori aktuális listáját a vendég kérelme alapján a Szolgáltató közöl.
7.4. A Szerződő fél (Vendég) kiegyenlítheti Szolgálatónál, a www.offihaz.hu oldalon, online lefoglalt szolgáltatását kártyás online fizetéssel is (Simple Pay), amely kapcsán adatai megadását önként végzi és a foglalás összegének kiegyenlítésével tudomásul veszi a szerződéses állapot létrejöttét is.
7.5. A Szerődő fél, amennyiben Szolgáltató internetes online fogalalási rendszerét használja (www.offihaz.hu) a szolgáltatásokért az alábbi fizetési módokon fizethet: kártyás fizetés (Simple Pay), átutalás, előlegfizetés, SZÉP kártyás fizetés.
7.6. Szerződő az online foglalást indíthatja a kiválasztott szoba aloldaláról, vagy kezdeményezheti a főoldalon elhelyezett „Online foglalás” gombra kattintva. A weboldalon kezdeményezett online foglalás esetében, Szolgáltató rendszere, a kiválasztott szobát azonnal foglalásba helyezi, amit a kiválasztott fizetési paraméterhez igazodva az alábbiak szerint tart.
- Kártyás fizetés (Simple Pay): Szolgáltató online foglalási rendszere a foglalás rögzítéséről azonnal üzenetet küld, a fizetés státuszáról pedig a 3. személy által üzemeltetett Simple Pay rendszer informál. Amennyiben a foglalás sikeres fizetési tranzakció, a foglalás véglegesítésre kerül. Amennyiben nincs sikeres tranzakció a folyamat végén, Szolgáltató kiértesíti Szerződőt és alternatív fizetési módot kínál fel neki. Ha a fizetés végül 3 nap alatt megtörténik, a foglalás véglegesítésre kerül. Ha Szerződő 3 nap alatt nem tudja teljesíteni a fizetést, a kiválasztott szoba, a foglalás törlésre kerül Szerződő neve alól a foglalási rendszerben.
- Átutalás: A foglalás összegének kiegyenlítésére Szerződőnek 3 nap áll rendelkezésére. Amennyiben Szerződő átutalása 3 nap belül nem érkezik meg, úgy foglalását automatikusan törli Szolgáltató online rendszere.
- Előlegfizetés: A foglalás előleg összegének kiegyenlítésére Szerződőnek 3 nap áll rendelkezésére. Amennyiben Szerződő átutalása 3 napon belül nem érkezik meg, úgy foglalását automatikusan törli Szolgáltató online rendszere.
- SZÉP kártyás fizetés: A foglalás összegének SZÉP kártyás kiegyenlítésére Szerződőnek 3 nap áll rendelkezésére. Amennyiben Szerződő befizetése 3 napon belül nem érkezik meg, úgy foglalását automatikusan törli Szolgáltató online rendszere.
8. A szolgáltatás igénybevételének módja és feltételei
8.1. Az egyéni Vendég a szállodai szobát az érkezés napján 14:00 órától foglalhatja el (Check-in), és az utazás napján délelőtt 11:00 óráig (Check out) veheti igénybe. A Felek ettől eltérően külön is megállapodhatnak.
9. Háziállatok
9.1. A Szolgáltató szálláshelyén háziállatok nem fogad.
10. A szerződés teljesítésének visszautasítása, a szolgáltatási kötelezettség megszűnése
10.1. A Szolgáltató jogosult a szállás-szolgáltatásra szóló Szerződést azonnali hatállyal felmondani, így a szolgáltatások nyújtását megtagadni, ha:
a) a Vendég nem rendeltetésszerűen használja a rendelkezésre bocsátott szobát, illetve a létesítményt
b) a Vendég a szálláshely biztonságával, rendjével, annak alkalmazottaival kifogásolhatóan, durván viselkedik, alkohol, vagy drogok befolyása alatt áll, fenyegető viselkedést tanúsít
c) a Vendég fertőző betegségben szenved
d) a Szerződő fél nem teljesíti a Szerződésben meghatározott előleg, vagy részszámla-fizetési kötelezettségét a meghatározott időpontig.
10.2. Amennyiben a felek közötti Szerződés „vis major” okokból nem teljesül, a szerződés megszűnik.
11. Lemondási feltételek
Amennyiben a szálloda ajánlatában más feltételt nem határozott meg, a lemondási és módosítási feltételek a következők:
Szolgáltató kijelenti, hogy a szobafoglalás lemondására leehtőség nincs. A szobafoglalás módosítására azonban az alábbi
- a visszaigazolt érkezés napját megelőző 7 napon túl módosítás lehetséges korlátlan számban kötbér fizetése nélkül,
- a visszaigazolt érkezés napját megelőző 7 napon belüli elállás vagy módosítás esetén a kötbér összege a szállásdíj 100%-a.
Amennyiben a Szerződő fél gazdálkodó szervezet (ideértve a gazdasági társaságokat, társadalmi szervezeteket, egyházakat, önkormányzatokat, önkormányzati intézményeket, állami szervezeteket és azok intézményeit, stb.), az elállás esetén esedékes kötbért akkor is a Szerződő fél/Megrendelő köteles a Szolgáltatónak megfizetni, ha a szállásdíjat egyébként a megrendelő nevében eljáró Vendég viseli közvetlenül.
Ha a Szerződő fél a szállás szolgáltatások igénybevételét előlegfizetéssel biztosította, és az érkezési napon nem érkezik meg (írásos lemondás nem érkezik), a Szolgáltató a Szerződésben meghatározott mértékű megfizetett előleg teljes összegét kötbérként érvényesíti. Ebben az esetben a szállást a Szerződő fél részére az érkezési napon este 21:00 óráig fenntartja, majd ezt követően a Szolgáltató szolgáltatási kötelezettsége megszűnik.
Ha a Szerződő fél a szállás szolgáltatások igénybevételét előlegfizetéssel, hitelkártya garanciával, vagy más, Szerződésben foglalt módon nem biztosította, a Szolgáltató szolgáltatási kötelezettsége az érkezési napon helyi idő szerint 18:00 órát követően megszűnik.
12. Elhelyezési garancia
12.1. Amennyiben a Szolgáltató szállodája a Szerződésben szereplő szolgáltatásokat saját hibájából (pl. túltöltés, ideiglenes üzemeltetési problémák, stb.) nem tudja biztosítani, a Szolgáltató köteles a Vendég elhelyezéséről haladéktalanul gondoskodni.
12.2.A Szolgáltató köteles;
a) a Szerződésben szereplő szolgáltatásokat, az abban visszaigazolt áron, az ott kikötött időtartamra – vagy az akadályoztatás megszűntéig -egy másik, ugyanazon vagy magasabb kategóriájú szálláshelyen biztosítani/felajánlani. A helyettesítő szálláshely biztosításának valamennyi többletköltsége a Szolgáltatót terheli
b) térítésmentesen egyszeri alkalommal telefonálási lehetőséget biztosítani a Vendég részére a szálláshely változásának közlésére
c) ingyenes transzfert biztosítani a Vendég részére a felajánlott helyettesítő szálláshelyre való költözéshez, és az esetleges későbbi visszaköltözéshez
12.3. Amennyiben a Szolgáltató ezen kötelezettségeinek maradéktalanul eleget tesz, illetve, ha a Vendég a számára felajánlott helyettesítő szálláslehetőséget elfogadta, utólagos kártérítési igénnyel a Szerződő fél nem élhet.
13. A vendég betegsége, halála
13.1. Amennyiben a szállás szolgáltatás igénybevételének kezdetekor, illetve itt tartózkodás alatt a vendég megbetegszik a szálloda vezetősége kéri a bent lakó többi vendég érdekeit szem előtt tartva, a szállodai tartózkodás megrövidítést. A fenn álló esetben minden alkalommal belső jegyzőkönyv kerül felvételre, mely a vendég aláírása nélkül is érvényes. Amennyiben a figyelmeztetés ellenére a vendég a későbbi elutazást választja, a szállodában történő hasonló megbetegedésért a szálloda nem vállal felelésséget.A vendég által felhasznált szolgáltatások idő arányos fizetendőek.
13.2. Amennyiben a szállás-szolgáltatás igénybevételének időtartama alatt a Vendég megbetegszik, és maga nem képes saját érdekében eljárni, a Szolgáltató orvosi segítséget ajánl fel.
13.3. A Vendég betegsége/halála esetén a Szolgáltató költségkompenzációra tart igényt a beteg/elhunyt hozzátartozója, örököse, illetőleg a számlafizetője részéről; az esetleges orvosi és eljárási költségek, az elhalálozást megelőzően igénybevett szolgáltatások ellenértékének, és a betegség/haláleset kapcsán a felszerelések, berendezési tárgyakban keletkezett esetleges károk tekintetében.
14. A Szerződő fél jogai
14.1. A Szerződés értelmében a Vendég jogosult a házirend betartásával a megrendelt szobának és a hozzá tartozó szolgáltatások igénybe vételére. A vendég a szálloda egyéb létesítményeinek rendeltetésszerű használatára is jogosult, az ott elhelyezett házirend betartásával. Egyéb szolgáltatások igénybe vételére is jogosult, a külön díjjegyzékben feltüntetett árak megfizetésekor.
14.2. A Vendég a Szolgáltató által nyújtott szolgáltatások teljesítésével kapcsolatban panasszal élhet a szálláshelyen való tartózkodás időtartama alatt. A vendég panaszát jogosult a Vendégkönyvbe bejegyezni, vagy kérheti Szolgáltatót jegyzőkönyv felvételére. A panasz kivizsgálására Szolgáltató kötelezettséget vállal.
15. A Szerződő fél kötelezettségei
15.1. A Szerződő fél köteles a Szerződésben megrendelt, valamint a ténylegesen igénybe vett szolgáltatások (éttermi fogyasztás, minibár, , stb.) ellenértékét a szolgáltatás igénybevételekor, vagy legkésőbb a szállodából való távozáskor (chek-out) kiegyenlíteni, kivéve, ha a felek ettől eltérően állapodtak meg.
15.2. A Vendég saját ételt-italt nem hozhat be a szálloda vendéglátó egységeibe.
15.3. A Vendég a szállodába gyúlékony eszközt nem vihet be és a belső helyiségekben nem dohányozhat.
16. A Szerződő fél kártérítési felelőssége
A Vendég mindazon károkért és hátrányokért felelős, melyeket a Szolgáltató vagy harmadik személy a Vendég, vagy kísérője, vagy az ő felelőssége alá tartozó más személyek hibájából elszenved. E felelősség akkor is fennáll, amennyiben a károsultnak jogában áll kárának megtérítését közvetlenül a Szolgáltatótól igényelni.
17. A Szolgáltató kötelezettsége
A Szolgáltató köteles;
a) a szerződés alapján megrendelt szállás és egyéb szolgáltatást az érvényes előírások, szolgáltatás standard-ek szerint teljesíteni
b) a vendég írásos panaszát kivizsgálni és a probléma kezeléséhez szükséges lépéseket megtenni, melyet köteles írásban is rögzíteni.
18. A Szolgáltató kártérítési felelőssége
18.1. A Szolgáltató felelősséget vállal minden olyan, a Vendéget ért kárért, mely a létesítményen belül, a Szolgáltató, vagy annak alkalmazottai hibájából következett be.
18.2. A Szolgáltató felelőssége nem terjed ki azokra a káreseményekre, amelyek a Szolgáltató alkalmazottainak és vendégeinek körén kívül eső elháríthatatlan ok miatt következtek be, vagy azokat a vendég maga okozta.
18.3. A Szolgáltató kijelölhet olyan helyeket a szállodában, ahová Vendég nem léphet be. Az ilyen helyeken történt esetleges kárért, sérülésért a Szolgáltató felelősséget nem vállal.
18.4. A bekövetkezett kárt a Vendégnek köteles azonnal a Szállodának bejelenteni és minden szükséges adatot a szálloda rendelkezésére kell bocsátania, amely a káreset körülményeinek tisztázásához, esetleg a rendőrségi jegyzőkönyv felvételéhez/rendőrségi eljáráshoz szükséges.
18.5. A Szolgáltató a szállodai szobában széft biztosit a vendég részére, melynek használatára vonatkozó tájékoztató a széf mellett található. A széfet a Vendég kizárólagosan kezeli, ezért az ott tárolt értéktárgyakért a Szolgáltató nem vállal felelősséget.
19. Vis major
Azon ok, vagy körülmény (például: háború, tűz, árvíz, időjárásbeli viszontagság, áramhiány, sztrájk bekövetkezése), amely felett a félnem bír ellenőrzéssel (vis major), bármely felet felmentik a Szerződésből eredő kötelességeik teljesítési alól, amíg ezen ok vagy körülmény fennáll. A felek egyetértenek abban, hogy minden tőlük telhetőt megtesznek, hogy ezen okok és körülmények bekövetkeztének lehetőségét a lehető legalacsonyabb szintre szorítsák, és az ezáltal okozott kárt vagy késedelmet a lehető leghamarabb helyrehozzák.
20. A felek jogviszonyában alkalmazandó jog, eljáró bíróság
A Szolgáltató és a Szerződő fél közötti jogviszonyra a magyar Polgári Törvénykönyv rendelkezései az irányadóak. A szolgáltatási szerződésből eredő bármely jogvita lefolytatására a szolgáltatás helye szerint bíróság, értékhatártól függően az Egri Járás Bíróság, illetve a Egri Törvényszék kizárólagosan illetékes.